Triada sukcesu

Triada sukcesu

Różnorodne i czasochłonne zadania, specyficzne wymagania klientów. Praca zespołu serwisantów w firmie DahliaMatic jest pełna wyzwań, wymagających kreatywnego podejścia oraz elastyczności. Jak kierować taką grupą ludzi, by osiągać oczekiwane rezultaty i nie dać się presji? Poznajcie Marcina Rosiaka, odpowiedzialnego za zarządzanie zespołem Utrzymania i Rozwoju MS Dynamics AX.

Zarządzanie zespołem to proces ciągły, a jego prowadzenie wymaga odpowiedniego know-how. Marcin doskonale wie, że nie kto inny tylko ludzie są siłą napędową i to oni podejmują się ryzyka i wykonują zadania, które mają doprowadzić do osiągnięcia wyznaczonych celów. Dlatego aby właściwie zarządzać zespołem, potrzeba dużo czasu, energii, a często również inspirujących rozmów i wskazania kierunku, w którym należy podążać.

Odpowiednie podejście i motywacja

Zespół konsultantów serwisowych w DahliaMatic jest bardzo różnorodny. Tworzą go osoby między 23 a 60 rokiem życia. Wyzwaniem jest pogodzić tak – wydawało by się – odległe pokolenia. Kluczem okazuje się odpowiednie podejście oraz motywowanie. Powszechnie wiadomo, że wraz ze wzrostem zadowolenia pracowników rośnie efektywność ich pracy. Marcin zarządza grupą konsultantów serwisowych w naszej firmie od ponad roku i dziś może podpowiedzieć, jak robić to skutecznie. Pierwsza wskazówka? Sukces, nawet najmniejszy, musi zostać zauważony i nagrodzony!

– Staram się zawsze chwalić pracowników. Uważam, że premiowanie za sukcesy, wyjazdy i wyjścia integracyjne bardzo budują relacje i motywują zespół. Zakładam też, że nagrodzone osoby będą się jeszcze mocniej starać. Dodatkowo w DahliaMatic umiejętnie budujemy ścieżkę kariery osobom, które do nas przychodzą, to także bardzo wzmacnia pracowników – wyjaśnia Marcin Rosiak.

Spokojny umysł na gorącej linii

Po drugie: spokój. Często okazuje się on niezbędny do realizacji wyznaczonych zadań. Dzięki spokojowi umysłu można pozwolić sobie na rzetelną kalkulację i analizę faktów. To przydaje się zwłaszcza w pracy dziale Utrzymania i Rozwoju, w którym nagły problem klienta z systemem może wywrócić do góry nogami zaplanowany dzień. W takiej sytuacji trzeba wszystko szybko przeorganizować i na nowo ustalić priorytety.

– Praca w serwisie jest dość dynamiczna i nieprzewidywalna. Naszym zadaniem jest sprawnie i skutecznie reagować na wypadek awarii. Kładziemy wówczas wszystkie ręce na pokład i ratujemy klienta! Dlatego bez względu na to, czy pełnisz funkcję szefa, czy konsultanta spokój i opanowanie to bardzo ważne cechy – podkreśla szef serwisantów.

Chemia w serwisie ma znaczenie

Po trzecie: relacje. Efektywny i zgrany zespół jest filarem każdego sprawnie działającego przedsiębiorstwa. Mądre zarządzanie ludźmi opiera się na poznaniu ich potrzeb i codziennym inspirowaniu. Aby osiągnąć odpowiednie rezultaty, Marcin skrupulatnie poznaje osoby, z którymi pracuje – tak zespół, jak i klientów.

– Zespół tworzą ludzie. Dla mnie skuteczne działanie jest możliwe tylko wtedy, gdy na początku dobrze poznam swoich pracowników oraz ich umiejętności. Dzięki temu później z łatwością mogę dopasować odpowiednich specjalistów do klientów, z którymi mają bezpośredni kontakt. Chemia ma duże znaczenie nie tylko wewnątrz zespołu, ale i w relacjach między konsultantem a klientem – mówi Marcin.

Wyzwania i sukcesy

Nic nie demotywuje bardziej niż robienie czegoś mało istotnego. Na szczęście osoby pracujące w DahliaMatic nie mogą na to narzekać. Podobnie jak na brak wyzwań, które kilkunastoosobowy zespół Utrzymania i Rozwoju podejmuje z niegasnącym zapałem. Wszyscy mocno angażują się w pracę i skrupulatnie podchodzą do wyznaczonych zadań. Aktualnie team zaangażowany jest w utrzymanie i rozwój aż 24 klientów polskich oraz zagranicznych. Większość projektów zakłada wieloletnią współpracę z klientem. Tym bardziej jest się z czego cieszyć!

Co decyduje o powodzeniu takiej wspólnej i niełatwej misji?

– Zespół tworzą osoby o ogromnej pasji i wiedzy. Sprawnie obsługujący cały wachlarz modułów MS Dynamics, w tym w wersjach: 3.0, 4.0, 2009 oraz 2012. To jednak nie wszystko. Już niebawem do serwisu trafi pierwszy klient pracujący na najnowszej wersji D365 – wyjaśnia Marcin.

Utrzymanie i rozwój, czyli co?

Na czym dokładnie polega praca osób odpowiedzialnych za utrzymanie i rozwój? Głównie jest to wsparcie klientów oraz rozwiązywanie problemów, które zostały przez nich zgłoszone. Dodatkowo pracownicy tego działu zapewniają klientom opiekę powdrożeniową i rozwój w zakresie systemu MS Dynamics AX.

Jak podkreśla nasz rozmówca, praca w zespole Utrzymania i Rozwoju to ogromna różnorodność, także branżowa.

– Współpracujemy z klientami z bardzo różnych, często odległych od siebie branż. Obsługujemy przedsiębiorstwa państwowe, duże firmy dystrybucyjne i produkcyjne, firmy kurierskie, energetyczne, budowlane, ochroniarskie czy telekomunikacyjne. Nie ma co ukrywać, że praca z tak różnorodnymi klientami jest wymagająca, ale za to daje ogromną satysfakcję.

Dodatkowo zespół zajmuje się dostarczeniem takich rozwiązań jak:

  • Obsługa JPK
  • Obsługa Metody Podzielonej Płatności (Split Payment)
  • Sprawozdania definiowalne
  • Konsolidacja
  • RODO
  • Zaawansowana integracja z bankami
  • Faktoring
  • Zarządzanie procesami biznesowymi poprzez projekty
  • Narzędzia kontrolingowe
  • Uruchomienie nowych spółek w grupie u istniejących klientów

 

Jak widać, nie można się tu nudzić!

Jaki jest przepis Marcina Rosiaka na sukces w tak ciekawym i wymagającym środowisku pracy? Spokój, opanowanie oraz odpowiednie zorganizowanie! Te cechy pomogą zresztą nam wszystkim w osiągnięciu kolejnych kroków na naszej zawodowej ścieżce oraz ułatwią codzienność w życiu prywatnym.

Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu, pracować z ludźmi pełnymi zaangażowania oraz rozpocząć swój sukces w firmie, która pomaga rozwijać skrzydła i budować ścieżkę kariery swoich pracowników, kliknij link i sprawdź, kogo szukamy! ->   http://dahliamatic.pl/kariera/