Zwiększenie bezpieczeństwa rynku turystycznego oraz podniesienie jakości i zakresu świadczonych na nim usług to główne zadania, jakie pełnić ma Zintegrowana Platforma Usług TFG. Projekt – na który przetarg ogłosił Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny – zrealizuje firma DahliaMatic. Prace współfinansowane są ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
Współpraca z TFG
DahliaMatic zaprojektuje, dostarczy i wdroży system IT dla Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG). Skoncentrujemy prace na rozbudowie istniejących rozwiązań informatycznych TFG oraz na utworzeniu i wdrożeniu zupełnie nowych
– Projekt jest dosyć wymagający. Głównie ze względu na różne technologie, które muszą zostać zintegrowane w ramach powstającej platformy. Cała integracja opierać się będzie na modelu SOA, czyli Service Oriented Architecture. – mówi Dominik Architek, zastępca kierownika projektu oraz główny architekt ze strony DahliaMatic.
Głównym celem prac DahliaMatic jest stworzenie nowoczesnej e-usługi. Jej funkcjonalności znacząco zoptymalizują i usprawnią współpracę podmiotów występujących na rynku turystycznym. Ponadto, pomogą one realizować obowiązki oraz zadania w stosunku do TFG. Dodatkowo, przyspieszą obsługę wypłaty środków podróżnym, których dotknie niewypłacalność biura podróży.
– Aby przyspieszyć weryfikację przedsiębiorców turystycznych, zintegrujemy się również z rejestrami publicznymi – CEIDG oraz REGON. Ułatwione będzie również odprowadzanie składek na rzecz TFG poprzez wdrożenie wygodnego mechanizmu płatności online. – dodaje Dominik.
Funkcjonalności platformy
Specjaliści DahliaMatic będą w projekcie świadczyć również opiekę serwisową i posprzedażową. Prace podzielone zostały na kluczowe etapy, obejmujące m.in.
- testy akceptacyjne (funkcjonalne, bezpieczeństwa, stabilności, wydajności),
- wdrożenie,
- stabilizację systemu,
- szkolenia.
Zintegrowana Platforma Usług TFG zaoferuje użytkownikom siedem głównych funkcjonalności. Obsługiwać będzie m.in. deklaracje i płatności przedsiębiorców turystycznych oraz wypłaty zwrotów kosztów poszkodowanym, stanowić ma również platformę komunikacji pomiędzy przedsiębiorcami i obywatelami a TFG oraz dla administracji publicznej. Ma wykrywać również anomalie na rynku turystycznym i generować raporty z danych TFG.
– To bardzo ciekawe wdrożenie. Ma dużą wartość społeczną i jego powodzenie ma znaczenie dla nas wszystkich. – mówi Mateusz Sobeczek, kierownik projektu ze strony DahliaMatic. – Turystyczny Fundusz Gwarancyjny został utworzony jako II filar systemu zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności przedsiębiorców turystycznych, aby w pełni zabezpieczać interesy poszkodowanych podróżnych.
Projekt współfinansuje Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach działania 2.1 – Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych. Działanie to należy do II osi priorytetowej – E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Planujemy zakończyć go w połowie lipca 2020 roku.