DahliaMatic w konsorcjum z Portalem PZP wygrał ogłoszony przez UMCS w Lublinie przetarg na rozbudowę Zintegrowanego Informatycznego Systemu Wspomagania Zarządzenia Uczelnią. Głównym zadaniem nowego rozwiązania jest uporządkowanie i poprawa jakości pracy. Ma również zwiększyć efektywność oraz usprawnić procesy zaopatrzenia i zakupów we wszystkich trybach zamówień publicznych. Umowa zakłada wdrożenie modułów zarządzania zasobami materiałowymi i zamówień publicznych. Ponadto przewiduje stworzenie elektronicznej platformy zakupowej. Projekt współfinansują środki z Unii Europejskiej.
Cel projektu
Podstawowym założeniem wdrożenia jest poprawa pracy zespołów zaopatrzenia Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ma to nastąpić poprzez automatyzację i komputerowe wsparcie. Procesy pozyskiwania materiałów i usług będą obsługiwane przez zintegrowany system informatyczny. Dotyczy to zarówno potrzeb prowadzonych badań naukowych, jak i bieżącej eksploatacji.
System zwiększy dynamikę prowadzonych prac oraz efektywność działania uczelni. Wyeliminuje także pojawiające się problemy komunikacyjne. Będzie zgodny z aktualnymi przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych.Ponadto, zespół zintegruje go z funkcjonującym od lat Zintegrowanym Informatycznym Systemem Wspomagania Zarządzania Uczelnią.
– Naszym nadrzędnym celem jest to, żeby system miał możliwość dostosowywania się do ewentualnych zmian zachodzących w ustawie Prawo Zamówień Publicznych – mówi Maciej Piechocki z DahliaMatic, odpowiedzialny za realizację projektu. – Będzie miał opcję przeprowadzenia nieograniczonej liczby postępowań oraz szyfrowania komunikacji pomiędzy zamawiającym a innymi podmiotami.
– Z uczelnią współpracujemy już od wielu lat, jesteśmy i byliśmy odpowiedzialni za utrzymanie i rozwój systemu w obszarze finansów oraz kadr i płac. Obecny projekt to wdrożenie, a następnie utrzymanie modułów zamówień publicznych oraz gospodarki materiałowej w ramach Zintegrowanego Informatycznego Systemu Wspomagania Zarządzenia Uczelnią opartego na systemie SAP i bazie danych IBM DB2 – dodaje Mateusz Hoffmann, opiekun klienta z DahliaMatic. – Do tych zadań został oddelegowany 10-osobowy zespół pracowników DahliaMatic i Portalu PZP, który na UMCS wdroży, zintegruje i utrzyma także elektroniczną platformę zakupową.
Technologiczne innowacje nie tylko zapewnią znaczną poprawę wygody zarządzania uczelnią, ale też pozwolą władzom szkoły szczegółowo kontrolować wydatki. Dzięki temu znacząco zoptymalizujemy proces zarządzania finansami uczelni.
Szczegóły umowy
Umowę na realizację projektu podpisano 9 października. W projekt po stronie konsorcjum zaangażowanych jest dziesięć osób. Czas realizacji przewidujemy na 25 miesięcy.
Konsorcjum przeprowadziło przetarg w ramach projektu „Wzmocnienie stopnia cyfryzacji oraz rozwój usług elektronicznych na UMCS w Lublinie”. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego współfinansuje ten projekt. Finansowanie pochodzi z Działania 2.1 Cyfrowe lubelskie, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014–2020.



