Baza Wiedzy
14 styczeń 2019
Triada sukcesu
Zastanawiasz się, co stoi za sukcesem w dynamicznym świecie IT? W DahliaMatic odkrywamy "Triadę Sukcesu", łączącą kluczowe elementy, które napędzają innowacje i osiągnięcia. Poznaj trzy filary, na których budujemy naszą efektywność i dowiedz się, jak te zasady możesz zastosować również w swojej pracy!
Kontynuacja artykułu

Różnorodne i czasochłonne zadania, specyficzne wymagania klientów. Praca zespołu serwisantów w firmie DahliaMatic jest pełna wyzwań, wymagających kreatywnego podejścia oraz elastyczności. Jak kierować taką grupą ludzi, by osiągać oczekiwane rezultaty i nie dać się presji? Poznajcie Marcina Rosiaka, odpowiedzialnego za zarządzanie zespołem Utrzymania i Rozwoju MS Dynamics AX.

Zarządzanie zespołem to proces ciągły, a jego prowadzenie wymaga odpowiedniego know-how. Marcin doskonale wie, że nie kto inny tylko ludzie są siłą napędową i to oni podejmują się ryzyka i wykonują zadania, które mają doprowadzić do osiągnięcia wyznaczonych celów. Dlatego aby właściwie zarządzać zespołem, potrzeba dużo czasu, energii, a często również inspirujących rozmów i wskazania kierunku, w którym należy podążać.

Odpowiednie podejście i motywacja

Zespół konsultantów serwisowych w DahliaMatic jest bardzo różnorodny. Tworzą go osoby między 23 a 60 rokiem życia. Wyzwaniem jest pogodzić tak – wydawało by się – odległe pokolenia. Kluczem okazuje się odpowiednie podejście oraz motywowanie. Powszechnie wiadomo, że wraz ze wzrostem zadowolenia pracowników rośnie efektywność ich pracy. Marcin zarządza grupą konsultantów serwisowych w naszej firmie od ponad roku i dziś może podpowiedzieć, jak robić to skutecznie. Pierwsza wskazówka? Sukces, nawet najmniejszy, musi zostać zauważony i nagrodzony!

– Staram się zawsze chwalić pracowników. Uważam, że premiowanie za sukcesy, wyjazdy i wyjścia integracyjne bardzo budują relacje i motywują zespół. Zakładam też, że nagrodzone osoby będą się jeszcze mocniej starać. Dodatkowo w DahliaMatic umiejętnie budujemy ścieżkę kariery osobom, które do nas przychodzą, to także bardzo wzmacnia pracowników – wyjaśnia Marcin Rosiak.

Spokojny umysł na gorącej linii

Po drugie: spokój. Często okazuje się on niezbędny do realizacji wyznaczonych zadań. Dzięki spokojowi umysłu można pozwolić sobie na rzetelną kalkulację i analizę faktów. To przydaje się zwłaszcza w pracy dziale Utrzymania i Rozwoju, w którym nagły problem klienta z systemem może wywrócić do góry nogami zaplanowany dzień. W takiej sytuacji trzeba wszystko szybko przeorganizować i na nowo ustalić priorytety.

– Praca w serwisie jest dość dynamiczna i nieprzewidywalna. Naszym zadaniem jest sprawnie i skutecznie reagować na wypadek awarii. Kładziemy wówczas wszystkie ręce na pokład i ratujemy klienta! Dlatego bez względu na to, czy pełnisz funkcję szefa, czy konsultanta spokój i opanowanie to bardzo ważne cechy – podkreśla szef serwisantów.

Chemia w serwisie ma znaczenie

Po trzecie: relacje. Efektywny i zgrany zespół jest filarem każdego sprawnie działającego przedsiębiorstwa. Mądre zarządzanie ludźmi opiera się na poznaniu ich potrzeb i codziennym inspirowaniu. Aby osiągnąć odpowiednie rezultaty, Marcin skrupulatnie poznaje osoby, z którymi pracuje – tak zespół, jak i klientów.

– Zespół tworzą ludzie. Dla mnie skuteczne działanie jest możliwe tylko wtedy, gdy na początku dobrze poznam swoich pracowników oraz ich umiejętności. Dzięki temu później z łatwością mogę dopasować odpowiednich specjalistów do klientów, z którymi mają bezpośredni kontakt. Chemia ma duże znaczenie nie tylko wewnątrz zespołu, ale i w relacjach między konsultantem a klientem – mówi Marcin.

Wyzwania i sukcesy

Nic nie demotywuje bardziej niż robienie czegoś mało istotnego. Na szczęście osoby pracujące w DahliaMatic nie mogą na to narzekać. Podobnie jak na brak wyzwań, które kilkunastoosobowy zespół Utrzymania i Rozwoju podejmuje z niegasnącym zapałem. Wszyscy mocno angażują się w pracę i skrupulatnie podchodzą do wyznaczonych zadań. Aktualnie team zaangażowany jest w utrzymanie i rozwój aż 24 klientów polskich oraz zagranicznych. Większość projektów zakłada wieloletnią współpracę z klientem. Tym bardziej jest się z czego cieszyć!

Co decyduje o powodzeniu takiej wspólnej i niełatwej misji?

– Zespół tworzą osoby o ogromnej pasji i wiedzy. Sprawnie obsługujący cały wachlarz modułów MS Dynamics, w tym w wersjach: 3.0, 4.0, 2009 oraz 2012. To jednak nie wszystko. Już niebawem do serwisu trafi pierwszy klient pracujący na najnowszej wersji D365 – wyjaśnia Marcin.

Utrzymanie i rozwój, czyli co?

Na czym dokładnie polega praca osób odpowiedzialnych za utrzymanie i rozwój? Głównie jest to wsparcie klientów oraz rozwiązywanie problemów, które zostały przez nich zgłoszone. Dodatkowo pracownicy tego działu zapewniają klientom opiekę powdrożeniową i rozwój w zakresie systemu MS Dynamics AX.

Jak podkreśla nasz rozmówca, praca w zespole Utrzymania i Rozwoju to ogromna różnorodność, także branżowa.

– Współpracujemy z klientami z bardzo różnych, często odległych od siebie branż. Obsługujemy przedsiębiorstwa państwowe, duże firmy dystrybucyjne i produkcyjne, firmy kurierskie, energetyczne, budowlane, ochroniarskie czy telekomunikacyjne. Nie ma co ukrywać, że praca z tak różnorodnymi klientami jest wymagająca, ale za to daje ogromną satysfakcję.

Dodatkowo zespół zajmuje się dostarczeniem takich rozwiązań jak:

  • Obsługa JPK
  • Obsługa Metody Podzielonej Płatności (Split Payment)
  • Sprawozdania definiowalne
  • Konsolidacja
  • RODO
  • Zaawansowana integracja z bankami
  • Faktoring
  • Zarządzanie procesami biznesowymi poprzez projekty
  • Narzędzia kontrolingowe
  • Uruchomienie nowych spółek w grupie u istniejących klientów

Jak widać, nie można się tu nudzić!

Jaki jest przepis Marcina Rosiaka na sukces w tak ciekawym i wymagającym środowisku pracy? Spokój, opanowanie oraz odpowiednie zorganizowanie! Te cechy pomogą zresztą nam wszystkim w osiągnięciu kolejnych kroków na naszej zawodowej ścieżce oraz ułatwią codzienność w życiu prywatnym.

Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu, pracować z ludźmi pełnymi zaangażowania oraz rozpocząć swój sukces w firmie, która pomaga rozwijać skrzydła i budować ścieżkę kariery swoich pracowników, kliknij link i sprawdź, kogo szukamy! ->   https://dahliamatic.pl/kariera/

08 - NASI KLIENCI I PARTNERZY O NAS
Od systemu pomocniczego do kluczowego narzędzia w rok.
W ciągu zaledwie jednego roku Oracle e-Business Suite przeszedł od roli systemu pomocniczego do kluczowego narzędzia naszych zespołów finansowych. Dostosowanie systemu do polskich wymogów prawnych w zakresie JPK, VAT i białej listy pozwoliło nam nie tylko zachować pełną zgodność z regulacjami, ale również znacząco usprawnić nasze procesy raportowania.
Klient
BRANŻY ELEKTRONICZNEJ
Wyzwaniem dla nas była praca w rozproszonych systemach.
Szczególnie cenimy sobie generator dekretów księgowych, który umożliwia efektywną obsługę ponad 3,5 miliona dekretów miesięcznie spływających z różnych aplikacji. Dzięki temu projektowi z sukcesem zrealizowaliśmy cel zastąpienia wielu systemów jednolitą platformą finansowo-księgową.
Klient
BRANŻY UBEZPIECZENIOWEJ
Za cel postawiliśmy sobie wyeliminowanie papieru w organizacji z 25 tys. pracowników na pokładzie.
Przeprowadzony projekt nie tylko pozwolił nam na digitalizację obiegu dokumentów, ale też umożliwił opomiarować realizowane procesy. Dzięki temu możemy na bieżąco monitorować ich etap realizacji. Użytkowanie systemu przez tak liczną grupę użytkowników w jednym momencie nie stanowi dla nas najmniejszego problemu.
Klient
branży wydobywczej
Otrzymaliśmy pełne wsparcie w procesach rekrutacyjnych i rozwoju pracowników IT.
Body Leasing okazał się kluczowy dla zachowania ciągłości projektów i szybkiego reagowania na zmienne potrzeby rynku. DahliaMatic to zaufany partner, który rozumie nasze tempo pracy i dostarcza nam sprawdzone zasoby, kiedy tylko ich potrzebujemy.
Klient
branży administracji publicznej
DahliaMatic wzmocniła nasz zespół specjalistami,
których kompetencje idealnie wpisały się w nasze bieżące projekty. To stabilne i elastyczne wsparcie, a my możemy skupić się na strategicznych celach biznesowych.
Klient
branży informatycznej
DahliaMatic z uwagą podchodziła do naszych potrzeb, wykazywali się elastycznością
i zrozumieniem dynamiki środowiska, w którym pracowaliśmy. Dostarczane przez nich rozwiązania zawsze były odpowiednie dla naszych zespołów.
Klient
branży paliwowej
Body Leasing okazał się kluczowy dla zachowania ciągłości projektów i szybkiego reagowania
na zmienne potrzeby rynku. DahliaMatic to zaufany partner, który rozumie nasze tempo pracy i dostarcza nam sprawdzone zasoby, kiedy tylko ich potrzebujemy.
Klient
branży technologicznej
Wyzwaniem dla nas było uporządkowanie ręcznie obsługiwanych procesów.
Dzięki platformie zakupowej Carthena nasz zespół zakupowy może skupić się na merytorycznej stronie zadań, a nie na administracji. System skutecznie 'pilnuje procesu', a my zyskaliśmy pełną transparentność postępowań i uporządkowaną komunikację z dostawcami. Kontrahenci cenią sobie stały dostęp do historycznych ofert i sprawny kontakt, co przekłada się na wyższą jakość składanych propozycji.
Klient
branży teleinformatycznej
Mierzyliśmy się z usprawnieniem zarządzania obiegiem dokumentów, wynagrodzeniami, urlopami i czasem pracy.
Autorskie połączenie wdrożonego przez DahliaMatic Microsoft Dynamics 365F&O z demo systemu kadrowo-płacowego zwiększyło kontrolę nad aspektami kadrowymi, usprawniło współpracę między działami i umożliwiło nam kontrolę budżetu w czasie rzeczywistym.
Klient
branży spedycyjnej
Wdrożone rozszerzenia do MS Dynamics umożliwiły nam obsługę kluczowych dla naszej branży procesów jak reklamacje czy zwroty.
DahliaMatic cenimy za ogromną wiedzę merytoryczną i doświadczenie, które przełożyło się na stworzenie systemu ERP idealnie skrojonego pod nasze potrzeby.
Klient
branży kurierskiej
Mierzyliśmy się z usprawnieniem zarządzania obiegiem dokumentów, wynagrodzeniami, urlopami i czasem pracy.
Autorskie połączenie wdrożonego przez DahliaMatic Microsoft Dynamics 365F&O z demo systemu kadrowo-płacowego zwiększyło kontrolę nad aspektami kadrowymi, usprawniło współpracę między działami i umożliwiło nam kontrolę budżetu w czasie rzeczywistym.
Klient
branży edukacyjnej
Wraz z Octark pracowaliśmy nad stworzeniem i wdrożeniem Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.
Realizacja projektu o takim poziomie złożoności i wykorzystywanego na tak dużą skalę to ogromne wyzwanie dla każdego wykonawcy. Nam się udało dzięki determinacji zespołu i maksymalnym skupieniu na osiągnięciu założonego celu Klienta.
Jan Pirogronowicz
Adrenalina Consulting
Z Octark współpracujemy nieprzerwanie od 2017 roku głównie w obszarach zaawansowanej analityki danych oraz sztucznej inteligencji.
Po wielu godzinach spędzonych na wspólnych spotkaniach możemy potwierdzić, że jest to firma godna polecenia do współpracy w zakresie budowy rozwiązań IT.
Łukasz Bałkowiec
SAS Institute
Wyzwaniem jest skala działania i dynamicznie zmieniające się przepisy prawa.
W środowisku, gdzie decyzje polityczne często wymagają błyskawicznej implementacji zmian na ogromną skalę, znaleźliśmy partnera, który potrafi sprostać tym wyzwaniom. Dzięki systematycznej modernizacji systemu Oracle e-Business Suite i wprowadzaniu nowych funkcjonalności zapewniamy nieprzerwane wsparcie dla prawie 1000 użytkowników i milionów beneficjentów naszych działań. To partnerstwo oparte na doświadczeniu, które przetrwało próbę czasu.
Klient
branży administracji publicznej
Konieczność upgrade’u Oracle e-Business Suite i utrata modułu HR postawiła nas w trudnej sytuacji.
Na pewnym etapie współpracy przestaliśmy być klientem i usługodawcą, zaczęliśmy być zespołem. Skomplikowana reimplementacja modułu kadr i płac to dowód ich technologicznych kompetencji, ale to zaangażowanie i zrozumienie naszego biznesu cenimy najbardziej. Wspólnie budujemy rozwiązanie, które nazywamy 'ERP 2.0' - system na miarę naszych globalnych ambicji.
Klient
branży farmaceutycznej
Wieloletnia współpraca z DahliaMatic to dla nas poczucie bezpieczeństwa i pewność, że system SAP będzie gotowy do pracy każdego dnia.
Profesjonalizm i trwałe relacje, które wspólnie zbudowaliśmy przez lata, sprawiają, że ze spokojem powierzamy DahliaMatic kolejne projekty. Konsultanci DahliaMatic stali się integralną częścią naszej organizacji.
Klient
branży paliwowej
Nasz łańcuch dostaw rósł dynamicznie i wymagał bardziej zintegrowanego rozwiązania.
Potrzebowaliśmy systemu, który będzie elastyczny, szybki i gotowy na integrację z naszymi kanałami sprzedaży. Softlab ERP pomógł nam uporządkować procesy, przyspieszyć realizację zamówień i zapewnić spójność danych w całej organizacji.
Klient
branży FMCG