Zdalny onboarding – jak wprowadzamy nowych pracowników?

Zdalny onboarding – jak wprowadzamy nowych pracowników?

Grafiki do artykułów
Blog

Zdalny onboarding – jak wprowadzamy nowych pracowników?

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a jego konsekwencje pozostają z nami na długo. Dlatego tak dużą uwagę przykładamy do procesu onboardingu, czyli adaptacji nowego pracownika i wprowadzenie go w różne obszary działania organizacji. Obecne warunki uniemożliwiają nam przeprowadzanie tego procesu osobiście, czyli w preferowany przez nas sposób. Wprowadziliśmy jednak szereg nowych rozwiązań (i wciąż pracujemy nad kolejnymi ;)), które mają wesprzeć nowych członków zespołu DahliaMatic w ich pierwszych dniach pracy i ułatwić aklimatyzację.

O procesie zdalnego onboardingu opowiadają nasze specjalistki ds. personalnych – Patrycja Pilarska i Kasia Basiewicz.

  1. Formalności załatwiamy online

Wszystkie dokumenty wymagające podpisu pracownika wysyłamy w wersji elektronicznej lub jeżeli jest taka konieczność, kurierem. Zastosowaliśmy takie procedury, które nie wymagają osobistej wizyty pracownika w biurze i nie narażają go na niepotrzebne koszty. Wysyłamy również sprzęt potrzebny do rozpoczęcia pracy oraz pakiet powitalny składający się z drobnych upominków.

  1. Witamy w Zespole

Pierwszego dnia pracy wysyłamy do całej firmy powitalnego maila z informacją o dołączeniu do naszego zespołu nowej osoby. Nie możemy zobaczyć się osobiście, ale dbamy o to, żeby nowi pracownicy nie byli anonimowi a od razu stali się członkami teamu DahliaMatic. Treść każdego maila współtworzymy z pracownikiem, dzięki czemu ma on/ona okazję opowiedzieć kilka słów o sobie.

  1. Pogram Opiekun

Nowym osobom przydzielamy opiekuna, który jest ich przewodnikiem w pierwszych miesiącach pracy. Jego zadaniem jest ułatwienie komunikacji między pracownikiem, jego przełożonym i działem HR w przypadku jakichkolwiek problemów lub pytań. Opiekun to osoba, do której można zwrócić się z każdym pytaniem a jej zadaniem jest wsparcie lub wskazanie osoby, która może pomóc w danym temacie.

  1. Regularne statusy

W ramach programu Opiekun stworzyliśmy harmonogram spotkań online, podczas których nowy pracownik ma możliwość zapoznania się z firmą, naszymi wartościami i zwyczajami. Dział HR na bieżąco koordynuje cały proces i dba o to, aby wszystkie wątpliwości były rozwiewane, a ewentualne problemy sprawnie rozwiązywane. Statusy mają również na celu organizację pracy oraz wyznaczanie krótkoterminowych celów, które wskazują nam ścieżkę rozwoju nowego pracownika w naszej organizacji. W obecnych warunkach zarówno pierwsze spotkanie organizacyjne, jak i późniejsze statusowe odbywają się online.

  1. Dbamy o komunikację

Pandemia zabrała nam możliwość swobodnych rozmów „na kawie”, które są fundamentem tworzenia więzi społecznych. Staramy się jednak wychodzić naprzeciw rzeczywistości i inicjować jak najwięcej pretekstów i okazji do bliższego poznania się wykorzystując dostępne technologie.

Chcesz do nas dołączyć? Sprawdź aktualne ogłoszenia o pracę w zakładce Kariera. Zapraszamy!