Baza Wiedzy
24 styczeń 2022
Podsumowanie działań i perspektywy rozwoju DahliaMatic w 2022r., część 1
W 2021 roku DahliaMatic skoncentrowało się na dostosowywaniu rozwiązań do zmieniających się potrzeb klientów oraz intensyfikacji działań związanych z cyfryzacją procesów. W artykule przedstawiamy osiągnięcia w obszarach Microsoft Dynamics, Softlab ERP by Asseco oraz własnych produktów, takich jak Elektroniczny Obieg Dokumentów.
Kontynuacja artykułu

2021r. to rok, który w DahliaMatic upłynął znakiem wypracowywania najlepszych praktyk funkcjonowania w nowej rzeczywistości. To również czas, w ramach którego nasze działania skupiliśmy wokół zapewnienia najwyższej jakości obsługi naszym Klientom. Na nowo zdefiniowaliśmy sposób komunikacji nie tylko wewnątrz organizacji, ale przede wszystkim z naszymi partnerami biznesowymi. Dzięki temu z sukcesem zrealizowaliśmy szereg projektów utrzymaniowych dostosowując rozwiązania klasy ERP do realnego zapotrzebowania Klientów. Sukcesem zakończyła się reorganizacja obszaru Microsoft Dynamics. Na swoim koncie mamy także zakończony projekt migracyjny klienta do Microsoft Dynamics D365 w wersji chmurowej. Należy wymienić również szereg projektów utrzymaniowych oraz dostosowujących rozwiązania do zmian prawnych we flagowych produktach DahliaMatic, tj. SAP, Oracle oraz Microsoft Dynamics. W obszarze  nowością była duża skala projektów, w których wspieraliśmy międzynarodowe korporacje w globalnych projektach. Realizowaliśmy również duże projekty upgradowe. Zintensyfikowaliśmy działania związane z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów (EOD), który z sukcesem wdrożyliśmy u naszych Klientów. 2021 to również czas, w którym rozpoczęliśmy prace nad nową odsłoną wizerunku DahliaMatic.

W 2022r. skupimy się na dalszym rozwoju zarówno projektów wdrożeniowych jak i utrzymaniowych. Za cel postawiliśmy sobie wypracowanie strategii na funkcjonowanie w świecie chmurowym oraz zakończenie migracji projektów SAP do wersji S/4HANA. W kolejnych krokach planujemy wydzielenie zespołu produktowego Elektronicznego Obiegu Dokumentów oraz jego dalsze skalowanie. Na krótkiej liście projektów umieściliśmy  zbadanie zasadności rozbudowania open source ERP jako uzupełnienia oferty DahliaMatic. Planujemy zintensyfikowane działania w zakresie akwizycji spółek komplementarnych tym samym poszerzając portfolio usług naszej organizacji.  oraz Camunda.

Artykuł podzieliliśmy na dwie części. W pierwszej z nich przyjrzymy się dokładniej temu co działo się w ubiegłym roku i jakie mamy plany na 2022 w trzech rozwiązaniach: Microsoft Dynamics, Softlab ERP by Asseco i w Produktach Własnych. W kolejnej publikacji skupimy się na pozostałych rozwiązaniach, tj. SAP, Oracle oraz Custom Development.

Microsoft Dynamics

Osiągnięcia i sukcesy 2021: Sukcesem wartym podkreślenia w pierwszej kolejności jest rozszerzenie współpracy z Grupą CEZ w Polsce. Na mocy umowy podpisanej w maju 2021r. zostanie przeprowadzony upgrade systemu Microsoft Dynamics AX do wersji Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management. Z powodzeniem zakończyliśmy pierwszą fazę wdrożenia. Kolejnym dużym projektem rozpoczętym w tym roku jest proces konsolidacji spółek w OPEC Grudziąc. W ramach tego projektu trzy spółki zostaną połączone w jedną organizację. 2 021r. upłynął nam również pod znakiem utrzymania i rozwoju o nowe funkcjonalności obecnie prowadzonych projektów utrzymaniowych.

Plany na 2022: Ten czas poświęcimy przede wszystkim na pracę nad rozpoczętymi w 2021r. projektami w Grupie CEZ oraz OPEC Grudziąc. Zapewniając najwyższą jakość oferowanych przez nas usług skupimy się na przygotowaniu kolejnych funkcjonalności dostosowujących rozwiązanie do nowych aspektów prawnych, do których należy między innymi wprowadzenie nowej formy rozliczania z Urzędami Skarbowymi na podstawie dokumenty JPK V7 czy też “Polski Ład”.

SoftLab ERP by Asseco

Osiągnięcia i sukcesy roku 2021: Ostatnie 365 dni to był przede wszystkim czas stabilizacji tego obszaru biznesowego oraz wpisania go na stałe w ofertę DahliaMatic. Dzięki wysokiej jakości oferowanych usług i zaufaniu, którym obdarzyli nas Klienci rozszerzyliśmy portfolio o szereg nowych projektów wdrożeniowych, rozwojowych oraz utrzymaniowych. Warte podkreślenia jest rozpoczęcie projektu wdrożenia Softlab ERP by Asseco w połączeniu z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów w Polskim Radiu S.A. Ze względu na skomplikowanie wdrożenie oraz rozbudowaną konfigurację nad projektem pracuje aż 96 osobowy zespół łączący pracowników DahliaMatic i Polskiego Radia S.A. Za nami uruchomienie trudnego wdrożenia w H.Cegielski-Poznań S.A., który jako ikona polskiego przemysłu, od ponad 170 lat nieprzerwanie reprezentuje sektor produkcyjny. Zespół Softlab ERP by Asseco rośnie w siłę, a na jego pokładzie znajduje się już ponad 20 osób.

Plany na 2022: W tym roku przede wszystkim skupimy się na dalszym skalowaniu rozwiązania oraz rozbudowie zespołu. Planujemy pozyskanie kolejnych projektów wdrożeniowych oraz utrzymaniowych. W 2022 planowane jest też duże wydarzenie związane z uruchomieniem systemu w Polskim Radiu S.A.

Produkty własne

Osiągnięcia i sukcesy 2021: Pandemia wymusiła na wielu organizacjach całkowite przeorganizowanie funkcjonowania firm. W krótkim czasie zostaliśmy zobligowani do transformacji organizacji ze świata analogowego, funkcjonującego metodami tradycyjnymi do świata cyfrowego, opierającego się na dokumentach i działaniach realizowanych wyłącznie w sferze cyfrowej. Firmy na nowo musiały przystosować sposób codziennej pracy zarządzając nie tylko rozproszonymi zespołami, ale i obiegiem całej dokumentacji. I to właśnie wsparciu w tym obszarze skupiły się nasze działania. Wspólnie z naszymi Klientami przechodzimy transformację cyfrową zapewniając im najlepsze wsparcie w kreowaniu nowej rzeczywistości. W ramach rozwiązania jakim jest Elektroniczny Obieg Dokumentów wspieraliśmy i nadal wspieramy w transformacji cyfrowej procesów. Wypracowaliśmy nowe standardy pracy umożliwiające dostępność systemu przez całą dobę 7 dni w tygodniu. Zadbaliśmy o najwyższe standardy bezpieczeństwa poddając je cotygodniowym testom, wydajności rozwiązania wykorzystując min. do tego celu roboty. Wdrożyliśmy również rozwiązania pozwalające na monitorowanie oraz zarządzanie pracą, które usprawniają i podnoszą jakość komunikacji w zespołach. Warto również podkreślić działania związane z rozwojem funkcjonalnym i organizacyjnym Platformy zakupowej. Wdrażamy ją w kolejnych grupach kapitałowych dwóch liderów branży wydobycia i dystrybucji paliw oraz przemysłu i dystrybucji surowców.

Plany na 2022: Dalszy rozwój produktu oraz stabilizacja jego pozycji na rynku. Planujemy wydzielenie zespołu produktowego od wdrożeniowego, które usprawni proces wdrożeń i pozwoli bardziej skoncentrować się na określonych grupach zadań. Głównym celem jest dalszy rozwój produktu w kierunku cyfryzacji. Chcemy zagwarantować jego dostępność dla dużych, średnich, ale także małych organizacji wymagających dostosowania rozwiązania do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

 

Podsumowując, ostatnie 365 dni w powyższych produktach znajdujących się w portfolio DahliaMatic upłynęło na rozpoczęciu wdrożeń i rozszerzeniu współpracy z szeregiem Klientów. Był to również czas ugruntowania dostępnych rozwiązań klasy ERP w ofercie DahliaMatic oraz rozbudowie rozwiązań własnych. Zapraszamy do lektury drugiej części artykułu. Opowiemy w nim o tym, co zadziało się w obszarze SAP, Oracle oraz Custom Development.

04 - NASI KLIENCI I PARTNERZY O NAS
Od systemu pomocniczego do kluczowego narzędzia w rok.
W ciągu zaledwie jednego roku Oracle e-Business Suite przeszedł od roli systemu pomocniczego do kluczowego narzędzia naszych zespołów finansowych. Dostosowanie systemu do polskich wymogów prawnych w zakresie JPK, VAT i białej listy pozwoliło nam nie tylko zachować pełną zgodność z regulacjami, ale również znacząco usprawnić nasze procesy raportowania.
Klient
BRANŻY ELEKTRONICZNEJ
Wyzwaniem dla nas była praca w rozproszonych systemach.
Szczególnie cenimy sobie generator dekretów księgowych, który umożliwia efektywną obsługę ponad 3,5 miliona dekretów miesięcznie spływających z różnych aplikacji. Dzięki temu projektowi z sukcesem zrealizowaliśmy cel zastąpienia wielu systemów jednolitą platformą finansowo-księgową.
Klient
BRANŻY UBEZPIECZENIOWEJ
Za cel postawiliśmy sobie wyeliminowanie papieru w organizacji z 25 tys. pracowników na pokładzie.
Przeprowadzony projekt nie tylko pozwolił nam na digitalizację obiegu dokumentów, ale też umożliwił opomiarować realizowane procesy. Dzięki temu możemy na bieżąco monitorować ich etap realizacji. Użytkowanie systemu przez tak liczną grupę użytkowników w jednym momencie nie stanowi dla nas najmniejszego problemu.
Klient
branży wydobywczej
Otrzymaliśmy pełne wsparcie w procesach rekrutacyjnych i rozwoju pracowników IT.
Body Leasing okazał się kluczowy dla zachowania ciągłości projektów i szybkiego reagowania na zmienne potrzeby rynku. DahliaMatic to zaufany partner, który rozumie nasze tempo pracy i dostarcza nam sprawdzone zasoby, kiedy tylko ich potrzebujemy.
Klient
branży administracji publicznej
DahliaMatic wzmocniła nasz zespół specjalistami,
których kompetencje idealnie wpisały się w nasze bieżące projekty. To stabilne i elastyczne wsparcie, a my możemy skupić się na strategicznych celach biznesowych.
Klient
branży informatycznej
DahliaMatic z uwagą podchodziła do naszych potrzeb, wykazywali się elastycznością
i zrozumieniem dynamiki środowiska, w którym pracowaliśmy. Dostarczane przez nich rozwiązania zawsze były odpowiednie dla naszych zespołów.
Klient
branży paliwowej
Body Leasing okazał się kluczowy dla zachowania ciągłości projektów i szybkiego reagowania
na zmienne potrzeby rynku. DahliaMatic to zaufany partner, który rozumie nasze tempo pracy i dostarcza nam sprawdzone zasoby, kiedy tylko ich potrzebujemy.
Klient
branży technologicznej
Wyzwaniem dla nas było uporządkowanie ręcznie obsługiwanych procesów.
Dzięki platformie zakupowej Carthena nasz zespół zakupowy może skupić się na merytorycznej stronie zadań, a nie na administracji. System skutecznie 'pilnuje procesu', a my zyskaliśmy pełną transparentność postępowań i uporządkowaną komunikację z dostawcami. Kontrahenci cenią sobie stały dostęp do historycznych ofert i sprawny kontakt, co przekłada się na wyższą jakość składanych propozycji.
Klient
branży teleinformatycznej
Mierzyliśmy się z usprawnieniem zarządzania obiegiem dokumentów, wynagrodzeniami, urlopami i czasem pracy.
Autorskie połączenie wdrożonego przez DahliaMatic Microsoft Dynamics 365F&O z demo systemu kadrowo-płacowego zwiększyło kontrolę nad aspektami kadrowymi, usprawniło współpracę między działami i umożliwiło nam kontrolę budżetu w czasie rzeczywistym.
Klient
branży spedycyjnej
Wdrożone rozszerzenia do MS Dynamics umożliwiły nam obsługę kluczowych dla naszej branży procesów jak reklamacje czy zwroty.
DahliaMatic cenimy za ogromną wiedzę merytoryczną i doświadczenie, które przełożyło się na stworzenie systemu ERP idealnie skrojonego pod nasze potrzeby.
Klient
branży kurierskiej
Mierzyliśmy się z usprawnieniem zarządzania obiegiem dokumentów, wynagrodzeniami, urlopami i czasem pracy.
Autorskie połączenie wdrożonego przez DahliaMatic Microsoft Dynamics 365F&O z demo systemu kadrowo-płacowego zwiększyło kontrolę nad aspektami kadrowymi, usprawniło współpracę między działami i umożliwiło nam kontrolę budżetu w czasie rzeczywistym.
Klient
branży edukacyjnej
Wraz z Octark pracowaliśmy nad stworzeniem i wdrożeniem Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.
Realizacja projektu o takim poziomie złożoności i wykorzystywanego na tak dużą skalę to ogromne wyzwanie dla każdego wykonawcy. Nam się udało dzięki determinacji zespołu i maksymalnym skupieniu na osiągnięciu założonego celu Klienta.
Jan Pirogronowicz
Adrenalina Consulting
Z Octark współpracujemy nieprzerwanie od 2017 roku głównie w obszarach zaawansowanej analityki danych oraz sztucznej inteligencji.
Po wielu godzinach spędzonych na wspólnych spotkaniach możemy potwierdzić, że jest to firma godna polecenia do współpracy w zakresie budowy rozwiązań IT.
Łukasz Bałkowiec
SAS Institute
Wyzwaniem jest skala działania i dynamicznie zmieniające się przepisy prawa.
W środowisku, gdzie decyzje polityczne często wymagają błyskawicznej implementacji zmian na ogromną skalę, znaleźliśmy partnera, który potrafi sprostać tym wyzwaniom. Dzięki systematycznej modernizacji systemu Oracle e-Business Suite i wprowadzaniu nowych funkcjonalności zapewniamy nieprzerwane wsparcie dla prawie 1000 użytkowników i milionów beneficjentów naszych działań. To partnerstwo oparte na doświadczeniu, które przetrwało próbę czasu.
Klient
branży administracji publicznej
Konieczność upgrade’u Oracle e-Business Suite i utrata modułu HR postawiła nas w trudnej sytuacji.
Na pewnym etapie współpracy przestaliśmy być klientem i usługodawcą, zaczęliśmy być zespołem. Skomplikowana reimplementacja modułu kadr i płac to dowód ich technologicznych kompetencji, ale to zaangażowanie i zrozumienie naszego biznesu cenimy najbardziej. Wspólnie budujemy rozwiązanie, które nazywamy 'ERP 2.0' - system na miarę naszych globalnych ambicji.
Klient
branży farmaceutycznej
Wieloletnia współpraca z DahliaMatic to dla nas poczucie bezpieczeństwa i pewność, że system SAP będzie gotowy do pracy każdego dnia.
Profesjonalizm i trwałe relacje, które wspólnie zbudowaliśmy przez lata, sprawiają, że ze spokojem powierzamy DahliaMatic kolejne projekty. Konsultanci DahliaMatic stali się integralną częścią naszej organizacji.
Klient
branży paliwowej
Nasz łańcuch dostaw rósł dynamicznie i wymagał bardziej zintegrowanego rozwiązania.
Potrzebowaliśmy systemu, który będzie elastyczny, szybki i gotowy na integrację z naszymi kanałami sprzedaży. Softlab ERP pomógł nam uporządkować procesy, przyspieszyć realizację zamówień i zapewnić spójność danych w całej organizacji.
Klient
branży FMCG