Nasi programiści w finałach Odysei Umysłu

356b0725a211d383f80df1cd6deae26b
Informacje prasowe

Nasi programiści w finałach Odysei Umysłu

Paweł Łakomiec oraz Paweł Lelental, deweloperzy firmy DahliaMatic, zwyciężyli w ogólnopolskim finale tegorocznej edycji Odysei Umysłu – międzynarodowego konkursu, rozwijającego umiejętności rozwiązywania problemów, kreatywnegomyślenia i pracy w zespole. Zajęli pierwsze miejsce w najwyższej kategorii wiekowej (studentów uczelni wyższych) i zdobyli tytuł Mistrzów Polski. Teraz będą reprezentować nasz kraj podczas finału w USA, w stanie Iowa.

Finały Odysei Umysłu już niebawem – między 22 a 27 maja 2018 roku panowie będą rywalizować ze studentami z całego świata w Iowa State University w Ames (Iowa, USA). Polskę reprezentować będą w ramach Koła Naukowego Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.

–  Zadanie polegało na stworzeniu ważącej do 15 gramów struktury z drewna balsa, która utrzyma jak największe obciążenie – tłumaczy Paweł Lelental. – Nasza konstrukcja utrzymała 240 kilogramów – to świetny wynik. Jesteśmy z siebie dumni, wyjazd na finały światowe to dla nas duże osiągnięcie.

Razem z dobrze ocenioną prezentacją taki wynik daje drużynie Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych duże szanse na wysokie miejsce również w etapie finałowym.

By zwyciężyć w Odysei Umysłu, uczestnicy muszą wykazać się umiejętnością pracy w zespole i ponadprzeciętną kreatywnością – mówi Paweł Łakomiec. – Wszystkie te cechy są cenione także w zawodach związanych z IT – tym bardziej cieszy nas takie wyróżnienie.

Szczerze gratuluję całej drużynie. Wiem, ile energii i determinacji to wymagało – mówi Tomasz Jadczak, zastępca dyrektora Pionu Produkcji Oprogramowania w DahliaMatic. – Dobrze mieć w zespole tak ambitne, chcące się rozwijać osoby. Oczywiście trzymam kciuki za ostatni etap!

My także serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w Stanach!

Konkurs Odyseja Umysłu skierowany jest do dzieci i młodzieży – od uczniów szkoły podstawowej aż po studentów (uczestnicy dzieleni są na cztery kategorie wiekowe). Siedmioosobowe zespoły pracują nad rozwiązaniem jednego z pięciu zaproponowanych problemów. Punkty otrzymuje się zarówno za sam projekt, jak i kreatywną formę jego prezentacji.

fot. Dawid Linkowski, żródło: gdynia.pl